آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

در اولین جلسه کلاس آموزش دف چه گذشت؟

اولین جلسه کلاس آموزش دف نوازی، خیلی جالب بود. مربی ام یک خانم جوان پرانرژی و خیلی مهربان است. از آن هایی که آن قدر صمیمی رفتار می کنند که دلت می خواهد در آغوششان بگیری و مهربانانه بفشاریشان. از رفتار و گفتار، لحن صدا، لبخند زیبا و صدالبته نحوه آموزشش خوشم آمد و آن چه بیشتر مرا خوش حال کرد تشویق ها و امید دادن هایش بود. این که با ذوقی که نشان می دهم، اگر پشتکار داشته باشم، موفق خواهم شد.

از استادش، استاد کامکار تعریف می کرد که می گفته قبل از هر تمرینی ابتدا ورزش کنید تا علاوه بر گرم شدن و کسب آمادگی برای تمرین با دف، از ابتلا به آرتروز و دردهای استخوانی جلوگیری کنید زیرا  دف سنگین ترین آلت موسیقی به شمار می آید. نه از لحاظ وزن، بلکه از آن نظر که دف در دستان دف نواز قرار می گیرد و تمام وزن و فشار ناشی از آن بر دست های دف نواز وارد می آید. برای همین در ابتدا 15 حرکت ورزشی را آموزش داد که باید قبل از هر جلسه تمرین انجام دهم.

بعد هم درباره نت ها و سایر مقدمات آموزش موسیقی صحبت کرد و از من خواست جزوه را به دقت مطالعه کنم و برای جلسه بعد هم حتما دف تهیه کنم و با خود به کلاس ببرم.

لازم نیست بگویم چه قدر از این کلاس نیم ساعته لذت بردم و انرژی گرفتم؛ آن هم در حالی که پس از یک ساعت و نیم گوشت خرد کردن و یک دنیا خستگی به کلاس رفته بودم.

.................................................................................................................................

دیروز و امروز اما میهمان داشتم. خواهر همسرم و خانواده جاری دومم. جایتان خالی خوش گذشت و البته به بچه ها بیشتر. خاصه آن که دیشب در خانه ما، مانده و خوابیدند.

پسرم با پسر عمویش تا نیمه های شب بیدار مانده و صحبت می کردند. یاد بچگی خودم افتادم و اوقاتی که در خانه فامیل می ماندیم و از پچ پچ کردن با دخترعموها لذت می بردیم.

یادش به خیر!


نظرات 17 + ارسال نظر
عسل جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ب.ظ http://injamadresenist.persianblog.ir/

خسته نباشی آفرین جان

ممنون! هنوز که کاری نکردم!

سهیلا شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:25 ق.ظ http://http://nanehadi.blogfa.com/

من با دست چپم کلی ورزش کردم تا تونستم دف رو نگه دارم موفق باشی

مربیم می گفت قبل از هر جلسه باید هر تمرین رو حداقل 5 بار انجام بدید

خانم اردیبهشتی شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ق.ظ http://mayfamily.blogfa.com

سلام
مدرس مهربان و دلسوز خیلی خیلی تاثیر داره در سرعت و تداوم علاقه به یادگیری مخصوصا اگه تازه کار باشی. اگه یک استاد بزرگ هم مربیت باشه ولی بداخلاق و خشن باشه هیچی آدم ازش یاد نمی گیره! تجربه اش را خودم دارم!

مربی ام از آن هاییس که فرشته گانی به شکل انسان آفریده شده اند. من از این دست آدم ها کم دیده ام.

5 دقیقه تا آشنایی شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:18 ق.ظ http://5time.blogfa.com/

موفق باشی عزیزم

ممنونم بانو و با بهترین آرزوها برای شما!

گلدونه شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 ق.ظ

اوپس چه خاطره بدی از کلاس دف دارم

چرا!؟

مسی شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ق.ظ

پست های این مدلی تون رو دوست داریم یه حس خوب توشه

لطف دارید عزیزم!

بانو سرن (خاکستر و بانو) شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 ق.ظ http://banooseren.blogfa.com/

روزگار کودکی برنگردد دریغا!!!

صد حیف!

مهربانو شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

آفرین تو خودت خیلی مهربون و خوب و مثبتی به هیمن خاطر مثبت های آدم ها میان سمتت:) امیدوارم بری و خوب یاد بگیری:)
چه جالب بود اون اشاره ای که به صحبت های آخر شب پسرک اشاره کردی...فکر کن بچه آدم شبا بشینه پچ پچ کنه و بخنده..چه بامزه:)

ولی این مربی یه چهره فرشته مانند داره. خیلی ازش خوشم اومد.

صبور شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ http://saboraneh.blogfa.com

به به به به

شیرین شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 ب.ظ

چقدر خوب! خوش بحالتون. همیشه آرزو داشتم که نواختن یک ساز رو یاد بگیرم و متاسفانه تابحال عملی نشده. هربار کسی رو می بینم که کمر همت بسته و رفته سراغ یادگیری خوشحال میشم که در روزمرگی زندگی خودش رو غرق نکرده. از پیشرفت هاتون برامون بنویسید.

همه مون می تونیم اگه بخواهیم.

یلدا نگار شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ب.ظ http://yaldanegar.persianblog.ir/

منم با مسی موافقم
تو نوشته هات حس خوبیه..منم از ادمایی مثل مربی ات خوشم میاد..ورزش قبل نواختن دف خیلی خوبه..کلا ورزش دوست دارم.

تو همه زندگی ها فراز و فرود هست.من تو خونه مجازی سعی می کنم خوشی ها رو بنویسم. چون خوشی ها لذت بخش ترند و انرژی بیشتری به خواننده می دهند.

یلدا نگار یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ http://Yaldanegar.persianblog.ir/

افرین بانوی عزیزم،درسته که در زندگی هر ادمی فراز و فرود هست و مستثنی هم نداریم،و با وجودیکه گاهی از روزهای زندگیت مینویسی ولی ما که خواننده هستیم یه حس خوب از نوشته هات میگیریم که حتما دلیلی داره.

خوشحالم که می تونم حس خوبی بتون بدم.

آیدا دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ب.ظ http://1002shab.blogfa.com/

دف خیلی ساز سختیه. خیلی قدرت می خواد ولی صداش هم فوق العاده است و شنیدنش خستگی همه زحماتت رو از بین می بره.
خیلی خوبه. مشتاقیم که به زودی شنونده تون باشیم.

شنیدن صدای دف در من شور عجیبی ایجاد می کنه. بیشتر از هر سازی دوستش دارم. امیدوارم بتونم از عهده یادگیریش بربیام.

نهال دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام عزیزم
من تازه از این ترم دارم میرم کلاس دف
تمرین ها چی هست؟
و اینکه از کجا دف خریدی؟ طلقی هستش؟

خود مربیتون بهتون تمرین ها رو میده. من از امامت دف خریدم. اسم مغازه یادم رفته ولی از سمت وکیل اباد که به سمت چهارراه آزاد شهر برید، سمت چپ قرار داره. منم دف طلقی خریدم. مربیم خودش از همون داره . بهتره چون در مقابل سرما و گرما فرقی نمی کنه ولی دف پوستی تو سرما منقبض میشه و دردسر داره.
موفق باشید.

سحر پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:18 ب.ظ

می تونم شماره معلمتئن رو داشته باشم ؟ دنبال یه معلم خوب می گردم

لطفا با شماره فرهنگسرا تماس بگیرید
8661315

yalda شنبه 1 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام. هنرمند عزیز.
پستتون رو خوندم، می شه خواهش کنم لطف کنید مشخصات مربیتون رو بدید. بنده هیچ تجربه‌ای از دف ندارم و به دنبال یک حسه درونی می خوام یادگیریش رو شروع کنم اما یه استاد خوب می‌خوام :(((( ....
اگه کمکم کنید ممنون و مدیون می‌شم

من فرهنگسرای مصلی نژاد می رفتم. ابتدای خیابان هنرستان.
استادم هم شاگرد بیژن کامکار بوده. خانم خیلی خوبی بود و به نظر من کارش خوب بود.
متاسفانه من بعد از فوت برادرم کلاسو نرفتم.

لیلا سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 12:17 ب.ظ

با سلام
منم تازه دف رو شروع کردم ولی احساس میکنم دستام ضعیفه. میشه اون ورزشهایی رو که مربی تون یاد دادن رو بفرمایین چه طوری بود؟
ممنون میشم اگه جواب رو به ایمیلم بفرستین .ممنونم

خیلی گذشته از اون زمان. حرکاتی که باعث تقویت عضلات شانه، بازو ، ساعد و انگشتان می شند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد