آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

وقتی آفرین تسلیم می شود.

 وقت هایی هم هست که هر چه برای شام پیشنهاد می دهی، خانواده نمی پذیرند و همسر پافشاری می کند روی کتلت سیب زمینی!

آن وقت است که آه از نهادت برمی آید و ناامیدانه

صحنه را ترک کرده و آشپزخانه را به همسر می سپاری.

طولی نمی کشد بوی کتلت سیب زمینی فضای خانه را پر می کند.

بوی کتلت که نه! بوی زندگی.

آن وقت اگر همین کتلت ها با دستان تو آماده شده و داخل ماهی تابه گذاشته می شدند، دهان کجی کرده و وا رفته و حسرت درست کردنشان را بر دلت می گذاشتند.

نمی دانی چه سری است در پس وا رفتن کتلت ها! بارها تلاش کرده و بخت خود آزموده ای. هر بار بیش از پیش دقت کرده ای اما  انگار طلسم شده ای که نتوانی!




پی نوشت: تسلیم شدم به همین راحتی! می توانید هنر نمایی همسر را در ادامه مطلب ببینید


 


نظرات 24 + ارسال نظر
ترنج ...ام جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.toranjbanooo.persianblog.ir

نوش جان مهربونترین افرین دنیا .... و دست اقای همسر درد نکنه ....

ممنون عزیزم!

خانم اردیبهشتی جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:58 ب.ظ http://mayfamily.blogsky.com

سلام
به به!نوش جان!
منم همه غذایی را خوب و عالی درست می کنم الا این کتلت و آقای اردیبهشتی هم عاشق کتلت! فقط فرقش اینه که مثل همسر شما خودش درست نمی کنه و فقط غرغر می کنه من کتلت می خواهم منم مدام میگم کتلت چربه و اصلا برات خوب نیست و زیر بارش نمیرم

سلام به روی ماهتون!
چرا غر؟ استینشونو بالا بزنند و بپزن!

نوا شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:00 ق.ظ

نوش جان دست همسر محترم درد نکنه واقعا عالی پختن وباسلیقه گوجه های سرخ شده ودورچین
کتلت اگه وا میره باسیب زمینی پخته درست کنین تضمینی هیچی. نمیشه البته اگه سیب زمینی راتوی ماکروفر یا فر تنوری کنید که نشاسته کاملا توش بمونه واصلا با اب نپزه دیگه خیلی بهتر میشه

ممنون.
بله منم با سیب زمینی پخته درست می کردم حالا یه بار هم تنوری درست می کنم یه بارم با رسپی مینو جان! ببینم چی میشه.

شهناز شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:03 ق.ظ http://shah7000.mihanblog.com

سلام
درست کردن یه کتلت سیب زمینی سرخ و برشته و وانرفته خیلی ساده است.
حتما تخم مرغ به کتلتتون به اندازه اضافه کنین نباید تخم مرغش کم باشه و روغن حسابی داغ باشه ماهیتابه ای که استفاده میکنین حتما نسوز یا تفلون یا چودن باشه بعد هم اینکه وقتی کتلتا رو میچینین توی ماهیتابه اصلا نباید بهش دست بزنین باید خودشو بگیره بعد برش گردونین در ضمن شعله موقع سرخ کردن اصلا نباید کم باشه متوسط رو به زیاد.

مگه میشه تخم مرغ نزد؟ همیشه تخم مرغ می زنم و همه نکات رو رعایت می کنم. اما خب شعله رو خیلی زیاد نمی کنم مبادا روغنم بسوزه.

مینو شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:10 ق.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام
نوش جان.
من کتلت را با سیب زمینی خام درست میکنم که با رنده ریز رنده شده باشه.اینطوری وا نمیره،روغن کمتری هم مصرف میشه!

حالا یه بار هم اینج.ری امتحان می کنم. ببینم شاید طلسم شکست

رویایی 58 شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:20 ب.ظ

به به نوش جانتون.دست آقای همسر درد نکنه

ممنون.

1 استکان چـــــای داغ میهمــــان منیـــ
کنار پنجـــرهــ بخــــار گرفته،
وقتــــــ تنهایــیـــــ!
نوشــــ جانت!
سربزنـــــ..
تو همیشـــه دعوتـــی..رأســــ ساعت دلتنگیـــــ.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سهیلا یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:20 ق.ظ http://nanehadi.blogsky.com/

به به دستتون درد نکنه.

دست ایشون درد نکنه.

مگهان یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:55 ق.ظ

چه همسر هنرمندی ... هرچی باشه زیر نظر شما دوره دیدن دیگه؛)

+ من با رمزی که دادین اصلا نتونستم پست رو باز کنم . ...:( خیلی هم می خوام که بخونم نمیشه کلافه م کرد صد بار امتحان کردن رمز

نه بابا! از اول دست پختش خوب بود.
خیلی از دوستان ناراضی اند از رمز. عوضش می کنم.

شهناز یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:32 ب.ظ http://shah7000.mihanblog.com

آره دیگه تخم مرغ که حتما باید بزنین اونم به اندازه.
شعله رو اگر از همون اول زیاد بکنین و مواد رو زود بریزین دیگه روغن نمیسوزه آفرین خانوم.

ممنون. حالا امتحان می کنم.

شیوا دالان بهشت دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:43 ق.ظ

به به چقدر هم خوشمزه به نظر میرسد نوش جان

جای شما سبز!

گلابتون بانو دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:09 ب.ظ http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

به به! چه عالی! دست همسر درد نکنه.
من کتلتام خوب میشه اما کوکو سبزیام خوشگل از کار درنمیاد!

ممنون.
کتلت که خیلی سخته تره! اگه تخم مرغش به اندازه باشه خوب میشه.

بانو سرن سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:57 ق.ظ http://serendarsokoot.blogsky.com/

دستشون درد نکنه. حالا وا بره. این یکی رو همسر درست می کنه خیلی هم خوبه. مزه هم می ده.حالا اگه خونه ما بود همسر بنده می گفت: اصلا کتلت نمی خوریم. چی میشه؟

خوبه دیگه آدم تو دلش حسرت نمی کشه!

مهسا جوووون سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:03 ب.ظ http://mahsamobina1383

میشه لمژتو(رمزتو) بدی

سلام. شما؟

مهربانو چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:27 ق.ظ http://baranbahari52.blogsky.com

سلام آفرین جان
من دارم کتلت درست میکنم
جااالبه من هیچوقت رای درست کردن کتلت مشکلی نداشتم ، منظورت همون چیزیه که با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و پیاز رنده شده درست میشه؟؟
حتما باید اب سیب زمینی و پیاز رو بعد از رنده کردن بگیری شاید همین باعث وا رفتنشون میشه . خم مرغم که یه دونه تو ش میزنی

البته من معمولا نمیزنم ولی یکی دو قاشق پودر نون یا ارد سوخاری خوشمزه ترش هم میکنه .
به هرحال دست اقای همسر درد نکنه چقدرم عالی و با سلیقه

سلام به روی ماهتون!
نه! خاصیت گوشت اینه که با جمع شدنش جلوی از هم گسیختگی شامی رو میگیره! اونم خوب بلدم و اتفاقا شامی هام حرف نداره!
منظورم کتلت سیب زمینی بود که با پیاز و سیب زمینی و تخم مرغ درست میشه!
ممنون از تعریفتون!

فرید چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:31 ق.ظ http://molkeasheghi.blogfa.com/

سلام
خیلی خوشحال شدم بعد از مدتها دوباره یادم کردین
ممنونم.

تقصیر بلاگفاست که از دوستان بیخبریم.

رها افرینش پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام آفرین جان،ما با این غذا میگیم کوکوی سیب زمینی...یکی از دوستان پیشنهاد دادن که با رنده ی ریز سیب زمینی رو رنده کنین...این بهترین راهه برای اینکه کوکو وا نره، نوش جونتون و دست همسر گرامیتون درد نکنه،چقدر هم با سلیقه...

مهناز جمعه 10 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:50 ب.ظ http://www.mahnaz-daneshjoo.blogsky.com

به به عجب کوکویی! نوش جان.... زندگی تون شیرین همیشه

ممنون.

زن متاهل شنبه 11 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:48 ق.ظ

نوش جان
چه کوکو خوش رنگی
فقط یک سوال این دانه های کناری زیتونه ؟
آخه شبیه انگوره
شاد باششید بانوی عزیز
در ضمن ممنون از بابت رمز

زیتون نیست. غوره است.
ممنون

نشمیل شنبه 11 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:40 ب.ظ

ای ول اقای همسر
اما غوره غوره کنارشه؟

بله!

باران یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:22 ب.ظ http://baranedelpazir.persianblog.ir

دقیقا این مشکلو با کتلت دارم اما تسلیم نشدم دارم یواش یواش یاد میگیرم
به مقدار مواد بستگی داره تا کتلت توی ماهیتابه وانره
باورت میشه بارها خواستم کل مواد کتلتو توی سطل بریزم

ولی من کتلتای گوشتم خوب میشه.
چه جالب اون نگاه خصمانه مون نسبت بهمواد و ریختنشون تو سطل زباله شبیه همه

مانیا دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:04 ق.ظ

افرین جان بزار رمز کتلتهای خوشمزه و خوش بویی رو که از همسر یاد گرفتم برات بگم
خواهشا یبار با این روش درست کن و نتیجشو بگو
حدودا۶عدد سیبزمینی متوسط رو خام رنده درشت یا متوسط بزن حدود ۴۰۰گرم گوشت چرخ کرده (میزان گوشت سلیقه ایه اگه پرگوشت دوست دارید بیشتر ش کن)بهش اضافه کن برا
این مقدار مواد سه تا

پیاز متوسط رو به درشت
داخلش رنده کن هسر میگه هر چه پیاز بیشتر باشه خوش بو و خوشمزه تره

بعد نمک و زرد چوبه اضافه کن خوب ورز بده و نازک اونا رو داخل تابه نسوز که از قبل بل روغن گرم شده بچین
بزار با حرارت ملایم مغز پخت بشه بعد با گوجه و خیار شور نوش جان کن

کتلت اصلا تخم مرغ نداره فقط با گوشت میچسبه

فکر کنم اشتباه برداشت کردید.
کتلت گوشتم که عالی میشه. کتلتی که فقط با سیب زمینی و پیازه، وا میره.
ممنون از حوصله تون و کامنت مفیدتون

ماه مون سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:37 ب.ظ http://mahemoon.persianblog.ir

سلام
درسته که به ما رمز نمی دی چون دیگه وبلاگ نمی نویسیم ولی ما همچنان به اینجا سر می زنیم

سلام به روی ماهتون!
پس چرا یواشکی ؟

ماه مون چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 06:49 ب.ظ

می دونی از اینوریدر میخونم چون کارم با کامپیوتر هست زیاد وبلاگ باز نمی کنم چون هی از این وبلاگ به اون وبلاگ میرم و می بینم هیچ کاری نکردم
ولی می خونمت و دوستتم دارم خانم معلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد