آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

جمعه نوشت

امروزم به پخت و پز گذشت.

صبح پروژه آماده کردن باقلا را که از دیروز عصر شروع کرده بودم، به پایان رساندم و بعد دست به کار تهیه پیراشکی گوشت شدم. آرد را خمیر کردم و تا ور بیاید، مقدمات ناهار را آماده کردم.

خمیر که ور آمد، پیراشکی ها را درست کرده و پختم.

چون مقدار آرد را چند برابر کرده بودم، خمیر بیشتری داشتم. آخرین سینی که از فر در آمد، ساعت 2 بود. به پیشنهاد بچه ها مقداری از پیراشکی ها برای ناهار صرف شد و پخت برنج به شب موکول شد.

و الان من خیلی انرژی گرفته ام از پخت باقلاپلویی که با باقلای تازه طعم دیگری دارد و خانواده ام از خوردن آن لذت برده اند.


پی نوشت:

1- رسپی خوبی بود و پیراشکی ها عالی از آب درآمدند. تقریبا رژیمی بودند. مخصوصا آن که شکل گل است؛ جان می دهد برای میهمانی افطاری.


2- پسرم خیلی با محبت است. همیشه از دست پختم تعریف کرده و به به و چه چه می کند.

گاهی اوقات با شنیدن مهربانی هایش یاد عباس پسر کوکب خانم می افتم.

شما یادتان هست وقتی عباس غذا می خورد، چه می گفت؟




نظرات 6 + ارسال نظر
من جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:18 ب.ظ http://rouzmarginevesht.blogfa.com

نه والا..یادم نیس

عباس می خورد و می گفت...
فکر کن!

مامان عماد وعمید جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ب.ظ http://www.amid83.blogfa.com

آفرین بانو کدبانویی بی نظیر

.آزی. شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:49 ق.ظ http://rouzhayerangi.blogfa.com/

خانه تان همیشه سبز باشد
و مهر در همه جای آن جاری.
و عطر غذاهایتان همیشگی.

ممنونم از این همه آرزوی خوب!
اول هفته ای به فال نیک می گیرم.

باران شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ق.ظ http://baranedelpazir.persianblog.ir

حتما دست پخت شما تعریفی هست

ای بد نیست!javascript:void(0);

حکیم بانو شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:37 ب.ظ

من یادم رفته که عباس چه می گفت ولی خسته نباشید از این همه آشپزی.

عباس می خورد و می گفت: به به چه قدر خوشمزه است. خدا رو شکر که این همه نعمت آفریده است.

topoli شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:10 ب.ظ

نــــــــــه !! چی میگفت ؟؟؟؟

نشد دیگه یه کم فکر کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد