آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

کیک حلوا

آخرین باری که حلوا پختم، ماه رمضان سال 89 بود.

به گمانم شب بیست و سوم ماه مبارک بود. پدرم که از مهمانی افطاری برمی گشتند، سری هم به خانه ما زدند و برایشان آوردم. خیلی خوششان آمد و تعریف کردند. یادم هست حلوای آرد گندم پخته بودم.درست یک هفته بعد با هم به مسافرت رفتیم. پدرم در طول سفر چند بار گفتند که دلشان از آن حلوا می خواهد. آن قدر تعریف می کردند که حتی یک بار به همسرم گفتم کمی آرد بخر تا حلوا درست کنم که قسمت نشد.

دو روز پس از پایان سفر پدرم سکته کردند و به کما رفتند و دیگر هیچ وقت قسمت نشد برای پدرم حلوا یپزم...

از آن زمان به بعد هم دلم نیامد حلوا بپزم تا هفته پیش. این بار دخترم خیلی اصرار می کرد که مامان هوس حلوا کرده ام. حلوای شیر بختم به روش خانم کتابی.

امروز هم کیک حلوا پختم به نیت خیرات برای به آرامش رسیدگان.

کیک گل محمدی را به نیت مبعث پیامبر انتخاب کردم. چه بارها پخته ام و عطر و بویی فوق العاده دارد .

حلوا را هم از وبلاگ تستر ها برداشتم. تا کیک سرد شود، حلوا را آماده کردم و بعد روی کیک را کمی شربت دادم و حلوا را روی کیک پخش کردم و اجازه دادم خوب سرد شود و بعد برش زدم.

برای تزیین هم فقط از نارگیل استفاده کردم. به نظر من خیلی خوب شده بود. بافت کیک خیلی لطیف بود اما خیلی خوب قالب خورد و قطر حلوا هم در همه جای کیک به یک اندازه بود.

زحمت تقسیم کیک حلوا بین اهالی ساختمان و همسایه ها را هم بچه ها و همسرم کشیدند.



پی نوشت:

1- یادم هست سالهایی خیلی دور، پدرم هر سال روز عید مبعث مجلس مردانه ای برپا می کردند و با شیرینی از مدعوین پذیرایی می کردند. امیدوارم خداوند روحش را قرین رحمت فرماید. آمین

2- پودر گل سرخ را کمتر از آن چه در رسپی آرزوخانم آمده است، می ریزم. چون عطر فوق العاده قوی دارد و خانواده ام کمتر معطر می پسندند. یک بار که امتحان کنید، مقدارش دستتان می آید.

3- با این اندازه ها 40 لوز تقریبا درشت به دست آمد.

4- از همه عزیزانی که  رسپی های خود را در اختیار دیگران قرار می هند، سپاس گزارم.

5- خدا جمیع عزیزان به آرامش رسیده را رحمت فرماید. آمین


خدایا! برای شادمانی، تندرستی، توانگری و عشق پایدارم سپاس می گذارم.



نظرات 11 + ارسال نظر
سما پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:02 ب.ظ http://www.samaart.blogfa.com

سلام
خدا هم پدر شما و هم همه ی باباهایی رو که دیگه پیش خونواده هاشون نیستن رو رحمت کنه ان شاءالله، مخصوصا امشب که شب جمعه هم هست...
برای شادی روح همه ی اموات سه تا صلوات ...

خدا جمیع رفتگان رو رحمت کنه!آمین

هاچ زنبور عسل پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ب.ظ http://shm88.blogfa.com

چه قدر زیبا وخوشمزه درستش کرده بودی
خدا همه رفتگان خاک مخصوصاً پدرتونو بیامرزه
وا چرا کد امنیتی این شکلی شده ؟

من اصلا صفحه مدیریت وبلاگم رو هم دوست ندارم

آفاق پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 ب.ظ http://b-arghavani.blogfa.com

عیدت مبارک عزیزم

عید شما هم مبارک

مرضیه پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ب.ظ http://ghadaghan.mihanblog.com/

سلام افرین جون.خدا پدرتون رو رحمت کنه.
به به چه حلواهایی.
منم یه بار که حلوا درست کردم برای مامان وبابا هم بردم بابام خیلی خوشش اومد .گفت هر وقت درست کردی برام بیار.
lمن حلوا خیلی دوست دارم .معمولن هم حلواهام خوشمزه میشه.فقط یه کم فکم حوصله هام.
راستی خیلی دنبال دستور حلوای شیر بودم.برم بپزم بینم چی میشه.

حلوای شیر خوش مزه هست ولی مجلسی نیست.

بازیگوش پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:50 ب.ظ

اوووووووووه خدای من افرین بانوو چه کردیییییییییییی عالی شدههههه دلم خواااست :دی

الهی روح بابایی شاادد باشه دختر بابا:-**

به خدا اگه نزدیک بودیم همین فردا درست می کردم برات می آوردم.

بازیگوش پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ب.ظ http://bazigooshi7.persianblog.ir/

عی جاااااااااااااانم عزیزم همین که گفتی اینو یه دنیا ارزش داره برااام ببخشید گریه زاری کردم:پی بوووس

قربون مهربونت عزیزم!

مریم-م جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ق.ظ http://meorial-m.blogfa.com

خدا پدرتون رو بیامرزه و روحشون رو شاد کنه.
مطمئنم به داشتن دختری مثل شما افتخار میکنه
که این همه هنرمند و کدبانو هست
کیک حلواتون خیلی قشنگ بود و مطمئنا خوشمزه هم بوده
از عکسش معلومه
==============
آماده کردنشون خیلی وقت گرفت؟

ممنونم. خیلی لطف دارید. خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.
نه خیلی هم راحت بود. آماده کردن کیک که یه ده دقیقه ای بیشتر طول نکشید که خوب 45 دقیقه هم تو فر بود. تا من شهر رو آماده کنم و حلوا هم خب تفت بخوره یه چهل دقیقه ای طول کشید بعدش هم که حلوا رو ریختم روی کیک و صافش کردم و بعد از دو سه ساعت که خوب سرد شد برش زدم
کیکش بدون حلوا هم خیلی عالیه معطره و بافت خیلی لطیفی داره!

کیانادخترشهریوری جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ب.ظ

روحشون قرین رحمت الهی

ممنونم. خدا رفتگان شما رو هم رحمت کند.

heti جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:43 ب.ظ http://khalehhetiking.persianblog.ir/

روح پدرتون شاد .
چه حلوای خوشکلی درست کردین .خیلی باسلیقه این .

همه اش کپی از دیگران بود که!

ققنوس جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 ب.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

چقدر خوشمزه به نظر میان

لطف دارید.

مسی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ق.ظ

خدا رحمتشون کنه افرین جان قرین ارامش و رحمت

خدا رفتگان شما را هم قرین رحمت فرماید. آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد