آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

چند سوال

امروز برای اولین بار می خواهم نازخاتون درست کنم.

شمالی های عزیز به نظر شما بهتر نیست بادمجان کبابی را پس از له کردن کمی در آبغوره بجوشانم؟

در بعضی از وبلاگها دیدم که به بادمجان پوره گوجه فرنگی هم اضافه می کنند. کدام بهتر است با گوجه فرنگی یا بدون آن؟

سبزی معطر فقط ریحان بیفزایم؟

نظرات 10 + ارسال نظر
عطر بهار نارنج سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:01 ب.ظ

کاش نزدیکم بودید و یک شیشه از سبزی مخصوصش را تقدیمتان می کردم.اینبار از شمال آوردم خیلی خوشمزه ست.زیاد هم بود به دوستانم هم دادم.
ریحون مخصوص+نعنا+سیر رو کامل میکس کنید.بادمجون کبابی+آبغوره که به غلظت مورد نظرتون برسونه+سبزی +نمک+کمی هم یخ که خنک بشه یا اینکه یه مقدار تو فریزر بمونه.در کنار لوبیاپلو یک ترکیب سحرآمیز میشه.نوش جانتان.

ممنونم از لطفتون!
منظورتون از سبزی مخصوص ریحون بنفشه؟
بعد وقتی بادمجون و آبغوره رو ترکیب کردم لازم نیست بذارم یه جوش بزنه؟

عطر بهار نارنج سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:05 ب.ظ

در ضمن ما پوره گوجه نمیریزیم.ولی همراه ریحون نعنا و سیر هم میکس کنید

بله حتما!

شیوادالان بهشت سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:25 ب.ظ

من بلد نیستم متاسفانه
ولی بعد که پختید نوش جونتون باشه

ممنونم.

عطر بهار نارنج سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:58 ب.ظ

نه قربونت برم.نباید بجوشه.کلا" از نظر طب سنتی نباید ابغوره و آب نارنج بپزه یا اینکه بجوشه.خطرناکه.تو نازخاتون که اصلا" نباید بجوشه

ممنونم از راهنماییتون.
اما آبغوره رو می جوشونیم مشکلی هم پیش نمیاد.

ماجراهای مریمی سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ب.ظ http://merrymiriam.persianblog.ir/

جوشوندن نمیخواد. بادمجون رو کبابی کنی، می‌پزه عملا. ساطوری‌ش کن. با نمک و سیر و ریحون در 2 رنگ و نعتا و آبغوره. نوش جون‌ت. گوجه هم نمیخواد.

ممنونم از راهنماییتون.

گلپر سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ب.ظ http://sokhan.persianblog.ir

به به ، نازخاتون خوشمزه من ترکیبش رو با ناز خانون دوست دارم . نباید با آبغوره بجوشونی ناز خاتون یک جور ترشی آماده هست . سبزی معطر همیشه آماده به دستم رسیده می دونم که ریحون بنفش داره و یک جور سبزی محلی . گلپر هم کمی توش میریزند . نوش جونت

ممنونم از راهنماییتون.

مریم-م چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ق.ظ http://meorial-m.blogfa.com



بهتره که سکوت کنم

همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز زاده نشده است.

گلدونه چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ق.ظ http://tondokhond.persianblog.ir/

مرسی که به روحانی رای میدی

گلدونه چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ق.ظ http://tondokhond.persianblog.ir/

دیگه چرا غوره؟!

غوره نه، آبغوره. اتفاقا خیلی هم خوش طعم شد. ترشی از سرکه خیلی کمتره!

حکیم بانو دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 ق.ظ

نازخاتون بلد نیستم فکر می کنم مال مازندرانی هاست.

درست کردم خیلی خوب شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد