آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

یک چاشنی دلپذیر

من عاشق چاشنی های جدیدم.

نام نازخاتون را لابه لای وبلاگ دوستان خوانده بودم و از آن جایی که در تهیه آن از بادمجان استفاده می شود، مطمئن بودم طعمی خوش خواهد داشت اما نه تا این اندازه!

سه هفته پیش، برای اولین بار نازخاتون درست کردم که شدیدا مورد استقبال خانواده قرار گرفت. به علت استفاده از آبغوره، این چاشنی زیاد ترش نیست و البته ریحان، طعم بسیار مطبوعی به آن می دهد.




خوانده بودم که به علت استفاده از آبغوره در نازخاتون، این ترشی ماندگاری بالا ندارد و زود خراب می شود. برای این که از فساد زودهنگام آن جلوگیری کنم، بعد از مخلوط کردن بادمجانهای کبابی با آبغوره، در حد 5 دقیقه ان را جوشاندم و بعد ریحان و سیر ساطوری ( که چند ساعتی روی پارچه ای پهن کرده بودم تا آبش گرفته شود ) + نمک و پودر نعنا و گلپر را به آن افزودم.

چون به حس چشایی پسرم اعتماد دارم، به درخواست او که کمی از نازخاتون آماده شده را چشیده بود، کمی هم فلفل اضافه کردم که البته اگر فلفل تازه در اختیار می داشتم، ترجیح می دادم از فلفل سبز خرد شده استفاده کنم.

تصویری که مشاهده می فرمایید، نازخاتونیست که با دانش اندک من تهیه شده است. پذیرای نظرات دوستان عزیز در مورد تهیه این چاشنی دلپذیر هستم.

روش کامل تهیه نازخاتون را می توانی در ایده های لازیکا بخوانید.


پی نوشت: فلفل هایی که در تصویر می بینید، حاصل تلاش و دوستی دستان سبز پدرم با زمین حاصلخیز سرزمین پدریست.

اگر تمایل داشتید، خوش حال می شوم برای شادی روح پدر من و همه عزیزان به آرامش رسیده، فاتحه ای بخوانیم و نثار روح آن عزیزان بنماییم.

نظرات 9 + ارسال نظر
پرندیک سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

خدا پدرتونو رحمت کنه
منم نازخاتونو دوست دارم
اون خنکی که وقتی میخوری بهت میده خیلی لذت بخشه اما بلد نیستم چجوری درست میشهآخه مامان من اینجوری درست نمیکنه

ممنونم.
حتما روشی که مادر شما درست می کنند، درست تره.
کاش می دونستم چه روشی دارند؟

بازیگوش سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 ب.ظ /http://bazigooshi7.persianblog.ir/

الهیییییییی عزیزم...
تزیینت اما بی نظیره خانومییی ساده و دلنشین...

روحشون قرین رحمتتت الهیییی

ممنونم.
خدا رفتگان شما مخصوصا عزیز تازه از دست رفته را هم بیامرزد. آمین

مهرآفرین سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 ب.ظ http://mehrafarin58.blogfa.com

خدا پدرتان را رحمت کند.
باید از مامان خانومی بپرسیم!! نمی دانیم چه جوری درست میشه فقط بلدیم بخوریم!!!1

خوشحال میشم برام بنویسید.

نوا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ق.ظ http://navaomom.persiablog.ir

روح رفتگان قرین ارامش پیشنهاد شما فاتحه ای هدیه کردیم برای ارامش پدر شما وتمام عزیزان رفته مان
عزیزم من نازخاتون را با همین بادمجون کبابی فلفل هم کبابی میکنم همه را باهم ساتوری میکنم بعد بن نظر من بااب نارنج باحاتره من خودم بااون دوست دارم بعد چون سیر ساطوری یخورده زیر دندون میاد غر میزنن من سیر را هم کاملا باپوست میگیرم روی اتیش یا توی فویل میپیجم میزارم روتو فر بعد مغزشو له میکنم به موادم اضافه میکنم فللفل سیاه ونمک هم اضافه میکنم ریحان زیاد نمیریزم بیشتر نعنا خشک وگلپررا اضافه میکنم بعد من به عنوان چاشنی نمیخورم دوست دارم گرمشم مییخورم با نان تازه وای معرکه است این بادمجون اصلا دیوانه کننده است

خدا جمیع رفتگان را رحمت کند.
با این رسپی که محشر میشه. سری بعد منم همه رو کبابی می کنم.

بهناز چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:41 ق.ظ http://thornbirds.persianblog.ir/

من تا حالا ناز خاتون نخوردم نمیدونم طعمش چجوریه اما این تزیین زیبای شما دل از ا برد

شما لطف دارید. خیلی ساده است. می تونید درست کنید و لذت ببرید.
به کامنت نواجان هم دقت بفرمایید.

topoli چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:16 ب.ظ http://ghandeasal91.blogfa.com

وااااااااااااااای دلم غش رفت !
این دیگه چه محشریه !

آیکون کاش همسایه بودیم براتون می آوردم!

من چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:00 ب.ظ http://rouzmarginevesht.blogfa.com/

سلام
میدونید این پستتون توی لینک زن منتشر شده؟

http://linkzan.com/archives/14972/%DB%8C%DA%A9-%DA%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%84%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1

لطف دارند. ممنوع از اطلاع رسانی

همنفس پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ق.ظ http://halman.blogfa.com

خدارحمتشون کنه .
ظاهرش که خیلی خوشمزه اس. اصلا تمام خوردنیهایی که بادمجان دارند خوشمزه اند.

فکر می کنم بادمجون رو خدا از بهشت فرستاده!

پرندیک پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ب.ظ

میپرسم میگم بهتون

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد