آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

باز آید بوی ماه مدرسه

صبح بعد از سه ماه مقنعه ام را اتو کرده و به سوی سرنوشت حرکت کردم.

علی رغم همه تلاشم باز هم رفوزه شدم و در همان کلاس اول ماندم.

هر چه اصرار کردم، گفتند: خیر به شما کلاس دیگری نمی دهیم.

گفتم: من هم کلاس اول نمی روم.

گفتند: ما هم کلاس دیگری نمی دهیم.

اصرار کردم.

انکار کردند.

گفتند: معلم کلاس اول کم داریم. 

گفتم: آن هایی که امتیاز کمتری دارند به کلاس اول بروند.

گفتند: نیروزهای زبده را از دست نمی دهیم.

گفتند بیا و با همسرت به یک مدرسه برو. با این شرط قبول کردم که با همسر در مدرسه پسرانه نزدیک خانه تدریس کنیم. من اول و همسر ششم. اما بعد یادم آمد آن مدرسه دو شیفت چرخشی دارد و وقتی شیفت عصر باشیم بچه ها در خانه تنها می مانند...

در پایان برای دو مدرسه شیفت ثابت صبح نزدیک هم ابلاغ گرفتیم. من کلاس اول دخترانه و همسر کلاس ششم پسرانه! با هم رفت و آمد می کنیم و همه با هم، هم شیفتیم!

و چه از این بهتر!

تنها یک مسئله مهم باقی می ماند و آن تدریس در مدرسه دخترانه است.

هفت سال گذشته را در مدارس پسرانه تدریس کرده ام و حالا سرو کارم با دختر کوچولوهاست! 

کمی برایم غریب می نماید.


نظرات 30 + ارسال نظر
پرنده ی گولو سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:00 ب.ظ

مبارکه
خدا هوای کلاس اولی ها رو داره که معلم خوبی براشون نگه داشته
میدونم معلم کلاس اول شدن سخته
و دخترها دنیای خودشون رو دارند
به حال اون کلاس اولی هایی که آفرین معلمشون خواهد شد غبطه میخورم

ممنونم گولوی نازنین. شما خیلی لطف دارید.
مسلما بخت با من یار بوده و حتما حکمتی نهفته دارد.

topoli سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:08 ب.ظ

خوش به حالشون که که معلمشون شما هستی آفرین بانو !

خوش به حال من که دوستان خوبی مثل شما دارم.

بلفی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:49 ب.ظ

به نظر میاد کار کردن با پسرها راحتتر باشه

پسرها ساده تر و حرف گوش کن ترند. ریاضیشون هم از دخترا بهتره در عوض دخترا خوندن و مهارتهای کلامیشون حرف نداره!

سپیده سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:53 ب.ظ

وایییییییییییییییییییی آفرین جان
دختر بچه های کلاس اولی خیلی نازن.من گاهی که تو میبینمشون تو ایام مدارس . وایمیستم و بهشون نگاه می کنم و ذوق میکنم
موفق باشی عزیزم

ممنون. عروسکند!

مهربانو سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ب.ظ http://www.tanhayizan.blogfa.com

سلام خانم معلم گل . من هم امسال همه ی تلاشمو کردم که پایه ی اول نمونم , ولی مگه قبول می کنند . امسال هم مجبور شدم بمونم همون مدرسه و بازم اول . خیلی خوبه که مسیرتون و شیفتاتون یکیه . در آرزوی شیفت ثابت موندم .

ان شاءالله خدا قسمتتون کنه! آمیییییییین

دختر معمولی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:48 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

مدرسه ی جدید مبارک باشه .
واقعا یعنی بوی مهر میاد از الان؟! چه بوی خوبی
فک می کنم حداقل روزای اول دختربچه های کلاس اولی خیلی دیدنی باشن، همه چیزشون نو، کلی هم حساسن روی وسایلشون. ای جااااااانم، کلاس اولی ها

ممنون!
راستی راستی بوی پاپییز رو امروز عصر تو خیابون حس کردم.
فکر کن اکثرا کیفها و جامدادی و پاک کن و ... صورتیه ولی من فانتزی هاشو ممنوع می کنم.

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:26 ب.ظ http://mayfamily.blogsky.com

سلام
این خیلی خوبه که همه با هم هم شیفت باشید.

عمه منم هر سال به پسرک میگه تو یک کلاس رفتی بالاتر و من هرسال رفوزه میشم و کلاس اول می مونم.

محشره! سه سال تجربه دارم هم شیفتی رو!
ما که باز مهر رفوزگی خورد وسط پیشونیمون.

سوگل سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ب.ظ http://sogol5863.persianblog.ir

آخی دختربچه هاحتماراحت تره برات موفق باشی

کاش فقط کم سروصدا باشند.

نوا سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:52 ب.ظ

هیچ وقت فکرنمیکردم خانم معلمهای مهربون هم دلشوره پایه وکلاس داشته باشن
فکرکنم دخترا نازشون بیشتره تویادگرفتن

می ترسیدم مدرسه خوب گیرم نیاد که شکر خدا ترسم بی مورد بود.
آره دخترا خیلی نازنازی اند ولی خب بچه اند دیگه!

رویای58 چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:51 ق.ظ

چقدر خوب که باز هم کلاس اولی.معلم کلاس اول هیچ وقت فراموش نمی شه.موفق باشی

ممنون از لطفتون دوست خوبم.

همنفس چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 ق.ظ

نمی شه دختر من هم تو کلاس شما باشه

خوشحال میشم در خدمتتون باشم ولی برای شما راه دور میشه! براتون می نویسم.

سهیلا چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ق.ظ http://nanehadi.blogsky.com

خدا رو شکر. بچه های کلاس اول خوش به حالشون شد.

ممنونم. شما خیلی لطف دارید.

منیرو چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:41 ق.ظ

خدا رو شکر واقعا حیف بود که پایه ت رو عوض کنی راستش من خوشحالم ببخشید .نیرو به این خوبی
منکه تجربه تدریس ابتدایی ندارم ولی میگن کار با دخترها خیلی راحتتره .

خوبی عزیزم!
آره وارد مدرسه که شدم خیلی حالم عوض شد.

رها چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:55 ق.ظ http://rahaomidvar.blogfa.com

کلاس اول خیلی کلاس عجیبیه ! الان از هر کی بپرسین در مورد دوران تحصیلش، اگر اسم هیچ معلمی رو یادش نباشه، معلم کلاس اول یادش می مونه !
بچه های مدرسه ای الان خوشرنگ شدن :) مثل زمان ما دیگه سرمه ای و طوسی نیستن.
بچه ها الان صورتی و بنفش و نارنجی می پوشن. سارافونای رنگی با بلیزهای زیرش که چارخونه هستن.
با مقعنه های تترون رنگی که یه گل زدن بهش :)
کیفای صورتی با طرح باربی و باب اسفنجی !
ای خدا چه عالمی دارنااااااا:)
ایشالا این دوران هم جز خاطرات خوب شما ثبت بشه :*

آمین.
زمان ما که قرون وسطی بود برا خودش در خفقان و اختناق!

آلما چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:28 ق.ظ

آخییییییییییی
دختر بچه ها خیلی بانمکن :))

امروز که فرمشونو دیدم دلم ضعف رفت!

ساناز چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:18 ب.ظ http://mahemoon.persianblog.ir

معلمای کلاس اول همیشه تو ذهن ماندگار هستن خصوصا اگه مثل شما مهربون هم باشن.

لطف دارید ولی من خیلی هم مهربون نیستم.

مینو پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:27 ق.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام
بنظر من کلاس اول حساس ترین و مهم ترین کلاس هست۰اگر معلم دلسوز و مشتاق باشه موجب علاقمندی بچه ها به درس و مدرسه میشه۰برای همین به شما گفتن نیروهای زبده را از دست نمیدن۰خوب شده که هم شیفت هستید۰

قرار نیست صرف این که به کارت علاقه مندی، تو این نظام قربانی بشی.

soso پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ق.ظ

خدا این بچه ها رو دوست داره که شما معلم شون شدی معلم کلاس اول همیشه تو ذهن آدم میمونه متاسفانه ما دهه شصتی ها معلم های خشنی داشتیم. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی

ممنونم از لطفتون!
منم همچین مهربون نیستم.

سمانه پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:03 ق.ظ http://weroniika.blogfa.com/

سلام خانم
به نظر من هم حیفه شما پایه دیگه ای برید
اصلا به نظرم شما رو ساختن که پایه اول داشته باشید
اینقدر که وقت می ذارید
مامان من فقط ی سال بلا دخترها بودن می گفتن لوسن اصلا نمی شه دعواشون کرد
اما می دونم شما می تونید باهشون کنار بیان

موافق نیستم قرار نیست من قربانی نظام آموزشی بشم که هیچ برنامه ریزی درستی برای تامین و استخدام نیروهاش نداره!
کنار اومدنو که مطمئنم کنار میام. فقط خوبه اگه پرسروصدا نباشند.

گلی پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام افرین جان مدرسه جدید مبارکت باشه عزیزم خیلی کار خوبی کردی ادم گاهی باید تو زندگیش تنوع داشته باشه و شما الان حس دیگری دارین و خیلی خوبه که بتونی با هیجان تازه ای سر کلاس حاضر بشی امیدوارم تو کار جدیدتون هم مثل سالهای قبل موفق باشید الان دلم برای اولین روزای دبستانم تنگ شده

ممنونم.

روناک پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:46 ق.ظ http://www.ronak88.persianblog.ir

دوستم ببخشید که دیر شد

ممنونم از لطفتون!

حکیم بانو پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:01 ب.ظ

مامانم سال ها به دخترای دبستانی درس داده . یکی دو سال هم پسرونه. می گفت دنیاشون خیلی با هم فرق می کنه.
الان مامانای اون مدرسه قبلی خیلی ناراحتن می دونم.

پسرا محکمترند و درسته که قلدربازی درمیارند اما موقع درس خوب گوش می دند.
خب اونایی که منو می شناختند؛ کارشون راه افتاده و بچه هاشون دومند.

شکیبا پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:38 ب.ظ http://sh44.blogfa.com

سلام
موفق باشین

سلا به روی ماهتون.
ممنونم

آفاق پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ب.ظ http:/http://b-arghavani.blogfa.com/

برات ارزوی موفقیت دارم

ممنونم.

مانا-آش شله قلمکار جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:07 ق.ظ

دخترا دنیای خودشون رو دارن. خیلی خوبه تجربه کردنش. شیطنت ها و دردسرهاشون با پسرا فرق داره.
خوش به حال اون دخترا.

کلاس اولی دختر هم داشتم. از یازده سال کلاس اولی بودنو 4 سالشو به دخترا درس دادم ولی خیلیوقت پیش بوده خلق و خوشون یادم رفته!
ممنونم از لطفتون

پیرامید جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:44 ق.ظ http://lifeformyself.blogsky.com

عوضش این که کلاس دخترها رو بهت دادن یه حسن داره... دخترا عاشقت نمی شن و نامه های عاشقانه برات نمی نویسن!!!

چرا به ذهن خودم نرسیده بود. یادم باشخ یه پست در همین مورد بنویسم.

honey جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ب.ظ http://azizam.blogfa.com

خیلی اتفاقی با بلاگتون برخورد کردم
چقدر عالی که شما معلم کلاس اولین
من فکر کنم مهربون ترین معلم های تاریخ همون معلم های کلاس اول هستن همه یه عالمه خاطره خوب از معلم کلاس اولشون دارن
خدا حفظتون کنه و به شما توان مضاعف بده که کوچولوهای بی سواد رو با سواد میکنید

ممنون!
همیشه اولینها در ذهن آدم پررنگ ترند.

بانو سرن شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:34 ب.ظ http://banooseren.blogfa.com/

آفرین دخترای امسال هیچوقت تو رو فراموش نمی کنند.
چه خوبه که ساعتای خونه بودنتون با هم دیگه اس.
کلی کیفشو می کنید ایشالا.

و این که صبح ها نیم ساعت دیرتر بیرون میریم.
ممنونم از لطفت!

مریم-م دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:01 ق.ظ http://memorial-m.blogfa.com

مبارکه
من عاشق ماه مهر و حال و هوای شروع مدرسه هستم
مخصوصا مدرسه ابتدایی
چقدر دوست داشتم معلم بودم مدرسه میرفتم

منم خیلی برای مهر دلتنگم. حیف بچه هام این حس رو ندارند.

باران سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 ب.ظ http://baran-sara52.blogfa.com/

سلام همکار جان منم جند سالی کلاس اول دارم با دخترا هم بودم ولی بسرا دنیای قشنگتری دارنند موفق باشید ان شاااااااااااااااااااااا

سلام همکار عزیز! از آشناییتون خوشحالم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد