آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

آسمون فیروزه‌ای زندگی من

خیر و صلاحم را درپرتو زرین و شکوهمند رفعت می بینم. اکنون گندمزارهای طلایی الهی رو به رویم قرار دارد و مرا به خود می خواند.

یلدا

پارسال مثل امشبی بیقرار بودم و نمی دانستم دل دیوانه ام را چه می شود که چنین بال بال می زند. خبر از روز بعد و آوار شدن فاجعه بر سرم را نداشتم...

فکرمی کردم بیقراری ام به خاطر نبود پدر است. رفتم پایین و ننه جیران را دعوت کردم...

ننه جیران آمد و ساعتی با هم گذراندیم اما درپایان شب پسرم گفت: مامان! امسال یلدا خوش نگذشت. گویا دل او هم در تلاطم بود...

امسال آرامم. غمگین اما آرام. 

یک سال از وزیدن طوفان سخت و روزهای تاریک تر از ظلمات گذشته است و من تازه به آرامش رسیده ام.

دلم آرام است هر چند حسرتی عمیق در خود نهان دارد. اگر می دانستم آخرین یلدایی است که او را داریم، تا سپیده صبح با او حرف ها می گفتم و به چند دقیقه تماس تلفنی اکتفا نمی کردم. آه که از زمستان سرد و سیاه خبر نداشتم....

حال یک سال سخت گذشته است و او نیست که به خواهرش زنگ بزند و احوالش را بپرسد. دیگر حتی به خوابم هم نمی آید.

 زندگی اما جریان دارد. دخترم میوه ها را شسته و در ظرف چیده و دارد چای دم می کند. تا دمی دیگر در کنار هم خواهیم بود. 

اصلا لذت یلدا به دور هم بودن است. فقط نمی دانم در بهشت هم یلدا را پاس می دارند؟

در هر کجا و با هر که هستید یلدایتان مبارک. جمعتان خوش و دلتان خرم.





پی نوشت: بی قراری یلدای پارسال را یک بار دیگر نیز تجربه کرده بودم.  از صبح روزی که پدرم سکته کرد و به کما رفت، اما برای دومین بار نمی دانستم بیقراری بر حادثه تلخ دیگری گواهی می دهد.

نظرات 17 + ارسال نظر
نوا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:22 ق.ظ

وااای از دل که همیشه ازپیش میدونه وبیتابه.....

وای!...

زیبا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:24 ق.ظ

خدا رحمتشون کنه. وای خدا من هم از این بیقراریها می ترسم.

خدا هیچ وقت برات نیاره و همیشه تندرست و شاد باشی.

رایحه دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:36 ق.ظ

در بهشت یلداهایشان فرق می کند.برای خوبان مسلما" هر شب شب یلداست بر سر سفره پر از برکت آل کسا
دستانشان در دستان پسر ام البنین به حق خوبیهایشان

آمین

رها دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 ق.ظ http://rahaomidvar.blogfa.com

آفرین گرامی و عزیز، از ته دلم آرزو می کنم که دیگه هیچ یلدایی با طعم تلخ دوری از عزیزانت همراه نباشه.
از خدای مهربون میخوام این فصل رو برات فصل برکت و آرامش و سلامت قرار بده.
از ته ته دلم آرزو می کنم همه اونایی که دوستشون داری و خودت، عمری با عزت و با برکت داشته باشن.
الهی که خونه ی دلت روشن باشه و گرم در این سرمای دی ماهی.
الهی که روزهای زندگیت سفید باشه و روشن، مثل روزهای برفی.
خیلی خیلی خیلی برات آرزوهای خوب می کنم و الهی که همه فرشته ها با هم بگن آمین!
روح برادر عزیز هم شاد باشه و در پناه آغوش خدا در آرامش.

آمین آمین آمین

سوگل دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:39 ق.ظ

عزیزم آفرین مهربوونم یلدات مبارک
خدابرادروپدرعزیزتورحمت کنه ایشالادرکنارهمسروبچه هاسالهای سال یک یلدای شاذداشته باشی

ممنونم

پیرامید دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:53 ق.ظ http://lifeformyself.blogsky.com

الهی بمیرم برای دلت آفرین... خدا صبر بده فقط.... می دونم سخته...

خدا نکنه. فقط برام صبر بخواین!

سپیده دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:12 ب.ظ

نمیدونم چرا با خوندن این پستت گریه ام گرفت
خداوند رحمتشون کنه

خدا رفتگانش ما رو هم بیامرزه!
خودم تو اتاق بیصدا فریادها زدم که کسی بو نبره

مریم دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:05 ب.ظ

خدا به شما صبر بدهد 9 سال پیش دقیقا در ماه دی من هم تجربه مشابه شما را داشتم برادر عزیزتر از جانم در یک تصادف به رحمت خدا رفت و ما را همیشه داغدار خودش کرد این داغ ابدی است اما سرگمی دنیا گاهی آن را کمرنگ می کند او رفت و خنده از ته دل خانواده ما را با خود برد بعد از او دیگر خانواده ما آن خانواده شاد سابق نشد خدا همه رفتگان را رحمت کند

دقیقا سخن از زبان می گویی. خدا صبرمون بده و روح تمام عزیزان به آرامش رسیده رو در جوار خودش مسکن بده.

amine دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:41 ب.ظ http://www.donyayeman1.blogsky.com

خدا رحمتشون کنه.. روحشون در آرامش ابدی باشه

آمین

سهیلا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:51 ب.ظ http://nanehadi.blogsky.com/

ای وای از بیقراری های دل. خدا آرامش قلبت رو بیشتر کنه آفرین عزیزم.

آمین

زهرا.ش سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ب.ظ http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

خدا رحمتشون کنه!
امان از دل بیتاب
امان از دل بیقرار

خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه.

دختر معمولی سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:42 ب.ظ http://www.mamooli.persianblog.ir

خدا بیامرزدشون و به شما هم صبر و آرماش بده آفرین جان.

آمین

فاطمه سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:47 ب.ظ http://expectance.blogfa.com

خدا رحمتشون کنه....شما خیلی صبوری...خدا بهتون اجر بده و صبر مضاعف و آرامش

آمین

مهناز جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:08 ب.ظ

رویای58 جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:51 ب.ظ

امیدوارم روزهای آتی برایت لبخند و شادی به ارمغان داشته باشد

آمین و برای شما نیز چنین باشد.

باران شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:19 ب.ظ http://baranedelpazir.persianblog.ir

انشاله که دیگه هیچ وقت این بی قراریو حس نکنی

آمین

زرین یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:12 ب.ظ http://www.zarrinpur.blogfa.com

خدا رحمتشان کند رفتم پستای پارسال این موقع را خوندم خیلی دلم گرفت انشا...غم اخرتون باشه

ممنون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد